Nyheter
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Ungefär 1200 samtal varje dag sedan a-kassans avgift höjdes

Tusen samtal mer per vecka. Det är effekten efter höjningen av a-kasseavgiften.

Publicerad 15 februari 2007

Under de senaste veckorna har Hotell- och restaurangfacket tagit emot ungefär 5000 samtal varje vecka. Växeln klarade först inte den enorma anstormningen utan brakade ihop.

Sedan förlängde både Hotell- och restaurangfacket och a-kassan sina öppettider vilket lett till en större spridning av samtalen. Det har gjort att telefonin fungerat bättre.

-I genomsnitt handlar det om drygt 1200 samtal varje dag, säger Mattias Starck som ansvarar för telefonisystemet på HRF.

Efter höjningen av a-kasseavgiften har antalet samtal ökat med uppskattningsvis ett par hundra varje dag.

-Sedan tillkommer de som ringer samtidigt och får upptagetton och därför inte kommer fram. Det är därför omöjligt att säga exakt hur många fler samtal vi får nu jämfört med innan höjningen, men klart är att det är en ökning på uppskattningsvis 200 samtal per dag, säger Mattias Starck.

Läs mer:
Nästan 800 lämnade HRF under januari. Läs mer här >>

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Fråga om jobbet.
112
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

Nyheter från Hotell- och restaurangbranschen.

Varje vecka, direkt i din inbox. Hotellrevyns nyhetsbrev.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här