I onsdags nåddes Hotell- och restaurangfackets medlemmar av information om den höjda avgiften som regeringen beslutat om. Därför har HRF:s telefonväxel varit hårt belastad och det har ibland varit svårt att komma fram.
Hotell- och restaurangfacket har sedan i onsdags tagit emot ungefär 180 samtal per dag på förbundkontoret. Ytterligare samtal har besvarats av regionskontoren.
– Vi var förberedda med extrapersonal och andra resurser, men när så många som nu ringer in räcker det inte. Det som händer är att det tutar upptaget och kan vara svårt att komma fram. Dessutom har vi haft tekniska problem med vår växel som vi nu håller på att lösa, säger Per Persson, HRF:s andre ordförande.
Ett bra sätt att få svar om det inte går att komma fram på telefon är att mejla till regionskontoren. Adresserna hittar du här >>
De som ringer in frågar om det verkligen stämmer att de ska betala så mycket i avgift.
– De ringer hit för att det är här de får svaren. Reaktionerna vi får är att de blir arga på regeringen och alliansen som tagit beslutet om den höjda avgiften. De säger att de nu verkligen förstår betydelsen av att vara med i facket när det blåser snålt och inför avtalsrörelsen, säger Per Persson.
Han tillägger att han aldrig tidigare upplevt att människor varit så engagerade och fackligt medvetna som nu.
Läs mer:
HRF:s hemsida www.hrf.net
Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.