Hotellrevyn sökt Åsa Sunding Carlsson som är restaurangansvarig på Chouchou. Hon föredrar att svara på våra frågor i mejl. Nedan kan du läsa de frågor vi ställde, och Åsa Sunding Carlssons svar.
Flera har fått vänta på lönen på restaurang Chouchou. Här är svaret från arbetsgivaren.
Hotellrevyn: Vi har uppgifter om att anställda vid flera tillfällen fått vänta på lönen – stämmer det?
Åsa Sunding Carlsson: Vi är glada att vi kunnat hålla verksamheten öppen under en periodvis ekonomiskt tuff period för branschen de senaste åren. På så sätt har medarbetare kunnat behålla både jobb och lön. I några fall har det tyvärr hänt att vi betalat ut löner med eftersläpning på grund av den ekonomiska pressen i branschen. Det är naturligtvis beklagligt, samtidigt är det viktigt för oss att göra rätt för oss så vartefter har löner betalats ut.
Hotellrevyn: Flera har inte fått sin slutlön när de lämnat företaget. Kommentar?
Åsa Sunding Carlsson: Vi har två eftersläpande slutlöner som kommer att regleras inom den närmsta tiden, sen ligger vi i fas.
Hotellrevyn: Vi har uppgifter om att kockar har svårt att göra ett bra jobb på grund av bristande leveranser – kommentar?
Åsa Sunding Carlsson: Vi är stolta över den mat vi serverar och våra råvaror, visst händer det att leveranser ibland uteblir eller att något tillfälligt kan bli fel eller ta slut – det är inte ovanligt i branschen. Men jag känner samtidigt inte igen att det skulle vara något stort eller återkommande.
Hotellrevyn: Vi har hört att ni som arbetsgivare inte ser till de anställdas bästa utan att de tvärtom känner sig utnyttjade – hur ser du på det?
Åsa Sunding Carlsson: –
Hotellrevyn: Hur ser framtiden ut för Chouchou?
Åsa Sunding Carlsson: Vi ser positivt på framtiden tack vare både återkommande och nya gäster samt våra fantastiska medarbetare.