Nyheter
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Missnöjda gäster kräver pengar tillbaka efter restaurangbesök

Både service och mat var så dålig på en restaurang i Halland att Allmänna reklamationsnämnden anser att gästerna ska få tillbaka sina pengar.

Publicerad 19 mars 2008

Ett sällskap som firade en födelsedag på Blomstermåla värdshus utanför Kungsbacka blev så missnöjda att de anmälde företaget till Allmänna reklamationsnämnden. Nämnden ger nu gästerna rätt och uppmanar värdshuset att betala tillbaka hela notan. Detta skriver Hallands nyheter.

Enligt anmälan till Allmänna reklamationsnämnden tog det extremt lång tid innan hela sällskapet fått sin mat, och då var ändå en del rätter fel. Gästerna klagade också på att både duk och stolar var smutsiga, samt att servitrisen bett dem att duka ut besticken själva.

Notan hamnade på 4 465 kronor för tio personer. Reklamationsnämnden tycker att värdshuset bör betala tillbaka hela summan.

Restaurangen försvarar sig med att både kocken och servitrisen som arbetade vid tillfället var nyanställda.

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Fråga om jobbet.
107
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

Nyheter från Hotell- och restaurangbranschen.

Varje vecka, direkt i din inbox. Hotellrevyns nyhetsbrev.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här