Nyheter
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Det våras för hotellrestauranger

Det verkar som om Jamie Oliver och Marcus Samuelsson har satsat rätt: hotellrestaurangerna går allt bättre. I februari ökade försäljningen med nästan 9 procent jämfört med samma period förra året.

Publicerad 7 april 2015
Det våras för hotellrestauranger
Allt fler väljer att stanna på hotellet och äta, visar Restaurangindex. Foto: Karl Gabor/Scandic

Allt fler resenärer väljer att stanna kvar på hotellet för lunch eller middag, visar siffror från Restaurangindex. Under förra året ökade hotellens restaurangförsäljning med nästan 5 procent jämfört med året innan, och uppgången har fortsatt även i år. Under februari steg försäljningen med 8,6 procent räknat i volym och hela 11,3 procent sett i värde. 

Även andra typer av restauranger gick bra i februari. Det gäller framför allt snabbmatställen, kaféer och vanliga lunch- och kvällsrestauranger. Månadens förlorare var trafikrestaurangerna, som vägkrogar och flygplatsrestauranger. Där sjönk i stället försäljningen med drygt 5 procent under februari. 

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Fråga om jobbet
Experterna svarar på läsarfrågor om allt från schemaläggning till personalmat

Nyheter från hotell- och restaurangbranschen

Varje vecka, direkt i din inkorg.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här