Nyheter
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Det våras för hotellrestauranger

Det verkar som om Jamie Oliver och Marcus Samuelsson har satsat rätt: hotellrestaurangerna går allt bättre. I februari ökade försäljningen med nästan 9 procent jämfört med samma period förra året.

Publicerad 7 april 2015
Det våras för hotellrestauranger
Allt fler väljer att stanna på hotellet och äta, visar Restaurangindex. Foto: Karl Gabor/Scandic

Allt fler resenärer väljer att stanna kvar på hotellet för lunch eller middag, visar siffror från Restaurangindex. Under förra året ökade hotellens restaurangförsäljning med nästan 5 procent jämfört med året innan, och uppgången har fortsatt även i år. Under februari steg försäljningen med 8,6 procent räknat i volym och hela 11,3 procent sett i värde. 

Även andra typer av restauranger gick bra i februari. Det gäller framför allt snabbmatställen, kaféer och vanliga lunch- och kvällsrestauranger. Månadens förlorare var trafikrestaurangerna, som vägkrogar och flygplatsrestauranger. Där sjönk i stället försäljningen med drygt 5 procent under februari. 

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.