Det är nu det gäller!
Hotellrevyns chefredaktör Linda Svensson. Foto: Annika af Klercker
Ledare OM ATT HÅLLA UT

Det är nu det gäller!

Ju fler gäster som kan vittna om trygga restaurangbesök och genomtänkta hotellfrukostar, desto fler kommer att återvända.

Publicerad 22 september 2020 Kommentera

Inget förenar som en gemensam fiende. Så brukar det heta. Och de senaste månaderna visar att det ligger en hel del sanning
i uttrycket. Sedan i våras bekämpar vi den ­gemensamma fienden covid-19.

Vi gör det i stora delar tillsammans. Bartendrar rycker in i hemtjänsten, kockar lagar mat till vårdpersonal och hotellstädare gör sitt yttersta för att gästerna ska känna sig trygga. De som har möjlighet jobbar hemma så att de som måste till jobbet får ­möjlighet att åka kollektivt utan trängsel.

Nu kan en känna sig lite trött på allt. Trött på virus, på att inte få krama sina nära och kära, trött på att hela tiden tänka på att inte röra ansiktet när man är och handlar. Aldrig är ju behovet så skriande att klia sig på näsan som när man inte får!

Men det är nu det gäller att hålla i och hålla ut. När Tegnell yttrade de orden i början av sommaren hade jag ännu inte hunnit drabbas av den här tröttheten. Då förstod jag inte att det behövde påpekas. Nu vet jag bättre.

Jag påminner mig själv hela tiden om att hålla i och hålla ut.
Jag tror att det är vägen tillbaka för branschen. Ju fler gäster som kan vittna om trygga restaurangbesök och genomtänkta hotellfrukostar, desto fler kommer att återvända. För det är nu det gäller. Det är nu gästerna ska ta steget över tröskeln och komma in i värmen.

Fråga om jobbet.
101
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

@hotellrevyn

Vi finns där du finns
Fråga om jobbet.
101
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

Nyheter från Hotell- och restaurangbranschen.

Varje vecka, direkt i din inbox. Hotellrevyns nyhetsbrev.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här