Nyheter
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

LO-kongressen sa ja till fler schysta märken

LO-kongressen röstade ja till HRF:s förslag att LO ska agera för en gemensam märkning.

Publicerad 2 juni 2008

Hotell- och restaurangfacket var först med sitt märke ?Schysta villkor?, en märkning som talar om för konsumenterna vilka restauranger och hotell som har kollektivavtal.

Nu följer övriga LO-förbund efter. Detta efter att LO-kongressen i går röstade igenom förslaget på tvärs mot styrelsen som inte ville bifalla motionerna.

– Låt schyst märkning bli en konkurrensfördel för företagen och en trygghetsmärkning för konsumenterna, sa Sandra Viktor från HRF.

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Fråga om jobbet
Experterna svarar på läsarfrågor om allt från schemaläggning till personalmat

Nyheter från hotell- och restaurangbranschen

Varje vecka, direkt i din inkorg.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här