I Värmland och delar av Västra Götaland, satsar HRF stort på att möta medlemmarna på arbetsplatserna.
– Vi har besökt ungefär 600 arbetsplatser sedan vi blev en egen avdelning i våras. Och i förra veckan var vi på en matfestival i Skövde och serverade alkoholfria drinkar. Då skrev vi in flera medlemmar på plats, säger Peggy Nyholm, kassör och ombudsman på avdelning 31.
Något som hon tycker har fungerat bra är ett upplägg med besök på arbetsplatser. Vid besöken har hon och hennes kollegor berättat var facket finns veckan efter besöket.
– En del vill ju inte prata med oss om allt när arbetsgivaren finns i närheten. Därför har detta varit en bra metod att kunna hjälpa dem vid ett senare tillfälle, säger Peggy Nyholm.
Ganska många är redan medlemmar, men visst finns det många att värva, märker hon.
– Vi satsar mycket på att besöka skolor och restaurangutbildningar. Känslan är att de vi möter är väldigt positiva till att gå med i facket.
Fler av HRF:s värvningskampanjer
- Avdelning 2, Stockholm-Gotland riktar in sig på de största arbetsplatserna med uppsökeri, rekrytering av fler förtroendevalda på arbetsplatserna och utdelning av egenproducerade boken ”Schysta drinkar”.
- Avdelning 05, Syd håller introduktionsutbildningar.
- Avdelning 30, Mälardalen satsar på broschyrer med olika teman, inbjudan till alla medlemmar att under en dag träffa facket och få svar på frågor.
Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.