Sasse — glädjespridare 
och virusdödare
Sahand "Sasse" Sepehrazar med ett litet gäng jobbarkompisar: Kim Ceder, Sari Rantamäki och Maria Ericsson. Foto: Sofia Andersson
Tårtan
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Sasse — glädjespridare och virusdödare

Alltid glad. Inte en dålig dag. Peppar de andra med att säga "Kom igen, du är jätteduktig!" och "Nu kör vi, bra jobbat!" även när det är jättestressigt. Det var ingen tvekan om att Sasse är den självklara vinnaren av "Bästa kollegan" i april.

Publicerad 4 april 2011

På Best Western Hotell Ankaret i Oxelösund arbetar kocken Sahand ”Sasse” Sepehrazar sedan tre år tillbaka.
”Ibland tror jag att vi är dåliga på att visa vår uppskattning gentemot Sasse, därför tror jag att han skulle bli jätteglad för detta” skrev kollegan Maria Ericsson, som skickade in nomineringen.

När jobbarkompisarna får beskriva Sasse finns det många exempel på hans glada och trevliga sätt, det goda humöret och den extraordinära hjälpsamheten.
–  Jag fick virus på min dator, då tog jag hit den till jobbet och Sasse fixade den, berättar Sari Rantamäki.

Sasse tycker att det är lätt att hålla humöret uppe, eftersom det är ett sådant trevligt gäng som jobbar på hotellet.
– Man vill ju vara glad när man är här, säger han och påpekar att han visst kan bli arg.
Vid ett tillfälle har det hänt. En gäst fick sin oxfilé omstekt två gånger men skickade ändå ut den gråa köttbiten för tredje gången för att den var ”för röd”. Då tappade Sasse humöret.

Annars är det ingen som klagar på Sasses mat. Bakgrunden på finkrogar som Esperanto och Oaxen gör att matlagningen är något alldeles extra, och gäster och anställda är alltid nöjda. Själv trivs han med att ha flyttat hem till Nyköping, få tid för familjen och slippa stressen i storstaden.

Ur motiveringen

”Sasse är alltid glad och välkomnar en alltid med en kram samt uppmuntran. Under de två åren jag har arbetat tillsammans med honom har jag aldrig sett honom ha en dålig dag. När det är stressigt, exempelvis under luncherna, så kommer det alltid något uppmuntrande från honom trots att han också är jättestressad. Han kan också vända ens dåliga morgonhumör så att man blir glad och positiv.
Han är dessutom en jättebra kock som gör världens bästa mat, som är jättepopulär bland både gäster och personalen!”

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Fråga om jobbet.
99
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

Nyheter från Hotell- och restaurangbranschen.

Varje vecka, direkt i din inbox. Hotellrevyns nyhetsbrev.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här