Ur artikelarkivet Gamla arkivet
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Mindre burgare och mer kaffe under 2001

Publicerad 2 juli 2002

Galna ko-sjukan och mul- och klövsjukan satte sina tydliga spår på snabbmatsförsäljningen förra året.
Tillväxten bland hamburgerkedjorna var 4 procent under år 2001, en rejäl sänkning av taket jämfört med år 2000, då tillväxten var 11 procent. Det skriver tidningen Fast Food.
Däremot gick det bra för kaffekedjorna. Skånska Espresso House ökade med 67 procent och även Waynes Coffee och Coffeecup öppnade på fler ställen och sålde för mer än förra året.

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Fråga om jobbet
Experterna svarar på läsarfrågor om allt från schemaläggning till personalmat

Nyheter från hotell- och restaurangbranschen

Varje vecka, direkt i din inkorg.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här