Nyheter
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Nöjda anställda ger nöjda gäster

Nu är det bevisat vad många anat och hävdat. Nöjda anställda sprider sin trivsel till gästerna, som kommer igen.

Publicerad 10 mars 2003

Under tre år har två lärare vid handelshögskolan i Köpenhamn följt fyra stora hotell inom SAS-Radisson.
De har undersökt både hur nöjd personalen är och hur nöjda gästerna är. Och det finns ett klart samband.
Särskilt i tjänsteföretag som hotell och restauranger visar det sig snabbt om personalen är nöjd med sitt jobb.
Anställda som trivs är mer lojala mot företaget, och även det smittar av sig till kunderna. Gästen kommer igen.
Att satsa på en bra personalpolitik är inte bara mänskligt utan även en bra affär, säger de två forskarna till Berlingske Tidende.

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Hämtar fler artiklar
Till startsidan

Nyheter från hotell- och restaurangbranschen

Varje vecka, direkt i din inkorg.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här