Ur artikelarkivet Gamla arkivet
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Så gjordes telefontestet

De långa köerna är borta. En vanlig oktoberdag var det under en minuts väntetid både till växel och till en ombudsman eller assistent. Det visar Hotellrevyns uppföljning av förra årets telefontest. Så här gjordes testet.

Publicerad 18 oktober 2006

Varje testperson ringde 0771?57 58 59 för att få svar på en enklare fråga om en arbetsplats, om avtal eller medlemskap. Vissa frågor krävde lite lokal kännedom. Testarna mätte först hur lång tid det tog att komma till växeln, och sedan hur lång tid det tog från växeln till att någon annan svarade. Testgruppen noterade också om de upplevt att de fått hjälp eller inte. Vid telefonsvarare, bortkoppling och liknande fick testpersonen göra ett nytt försök. Testerna gjordes under telefontid fem arbetsdagar spridda över två veckor.

<< Tillbaka till artikeln

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Fråga om jobbet
Experterna svarar på läsarfrågor om allt från schemaläggning till personalmat

Nyheter från hotell- och restaurangbranschen

Varje vecka, direkt i din inkorg.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här