Den femte stjärnan
Lottie ställer alltid upp
Elena Lindberg, Ninna Sköld, Lottie Pettersson, Desirée Gustafsson och Agneta Åkerberg-Guilotte. Foto: Lisa Castilla
Bästa kollegan
Artikel från gamla Hotellrevyn.se

Den femte stjärnan Lottie ställer alltid upp

En tjej som alltid ställer upp och förgyller andras vardag med sin positiva energi. Så beskriver kollegorna månadens bästa kollega -- bartendern Lottie Pettersson på Radisson Blu Arlandia hotell.

Publicerad 11 januari 2010

– Hon är den bästa här. Hon ger energi i stället för att ta energi, säger receptionisten Desirée Gustafsson som tillsammans med Agneta Åkerberg-Guilotte, Elena Lindberg och Ninna Sköld ligger bakom nomineringen till Hotellrevyn.

De är eniga om att Lottie alltid är redo att göra det ”lilla extra” för att hjälpa eller muntra upp sina kollegor.

- Hon ser alltid till helheten. Det spelar ingen roll vilken avdelning det är som har det stressigt, Lottie hjälper till ändå, säger Ninna.

– Som den där gången det var flygförseningar och köerna till receptionsdisken var jättelånga. Då fixade Lottie en bricka med kaffe som hon kom smygandes med. Det är den där omtanken som är speciell, säger Desirée.

Lottie själv har en annan teori om varför stämningen bland personalen är så bra.

- Vi är en lyckad kombination av människor som jobbar tillsammans och vi bryr oss om varandra.

De flesta har jobbat på Arlandia länge. Lottie, som själv varit där i elva år, tror att det är just den goda sammanhållningen som gör att de har stannat.

– Det är ju de här tjejerna som gör att man trivs och vill jobba kvar. Annars hade man nog inte stannat så här länge.

Därför är Lottie värd en tårta:

Normal.dotm 0 0 1 82 410 Hotellrevyn 8 3 574 12.0 0 false 21 18 pt 18 pt 0 0 false false false

”Vi har fyra stjärnor på entrén och vår femte står i baren: Lottie Pettersson! Där står hon med bägge fötterna på jorden och alltid med ett leende på läpparna. Hon får varje gäst att känna sig som hemma oavsett nationalitet. Inte ens i den mest stressiga och underbemannade situation tappar hon fattningen. Det spelar ingen roll vilken avdelning som har kaos, hon kommer alltid med en hjälpande hand! Med den här nomineringen vill vi visa att vi verkligen uppskattar allt hon gör för både gäster och oss kollegor!”

 

Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Fråga om jobbet
Experterna svarar på läsarfrågor om allt från schemaläggning till personalmat

Nyheter från hotell- och restaurangbranschen

Varje vecka, direkt i din inkorg.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här