Jag skulle gärna vilja att Hotellrevyn tar upp problemet med drickssystemet inom hotellbranschen!
På det hotellet där jag har jobbat i cirka ett år förekommer det orättvisor vad gäller fördelning av dricksen. Man har hjälpts åt på en våning under en vecka då vissa utländska gäster varit på besök där och man får en ganska ansenlig summa i dricks. Dessa pengar har en i städstaben »tagit hand om« utan att dela med sig till sin arbetskollega. Jag har påtalat detta med kraft och tycker att det är ohederligt och okamratligt att inte dela med sig. Personligen tycker jag att dricksen är en sporre för det arbete och service man ger gästerna och för hotellets anseende. Nu har inte jag jobbat där lika länge som vissa av de andra, men jag tycker att man ska ha fullständig rätt att säga om något är helt uppåt väggarna! Vore väldigt tacksam om ni tog upp detta dilemma.
Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.