Rasmus Cedergren och Jessica Grimborg ser till att både gamla och nya HRF:are får hjälp med det mesta som rör medlemskapet.
»Det är alltid roligt när någon blir nöjd«
Jessica Grimborg jobbar på HRF:s medlemsservice:
Du är medlemsrådgivare på Hotell- och restaurangfacket, vad gör man då?
– Nästintill allt administrativt som inte är facklig rådgivning, till exempel registrerar medlemmar och bokför betalningar. Det är också vårt jobb att se till att de som ringer blir medlemmar, om de inte redan är det.
Hur var våren?
– Medlemsantalet ökade radikalt. Många hade frågor om korttidspermitteringen. Vi fick en lista från ombudsmännen så att vi också kunde ge lite rådgivning. Det var alle man på däck och bara att köra.
När är det roligast?
– Hela tiden, eftersom man får prata med så många olika människor. Alla är inte glada på oss, men det är spännande att höra vad som hänt. Och det är alltid roligt när någon blir nöjd.