De fixar allt praktiskt runt medlemskapet
Rasmus Cedergren och Jessica Grimborg är två av sex anställda på HRF:s medlemsservice. Foto: Marc Femenia
MEDLEMSSERVICE

De fixar allt praktiskt runt medlemskapet

Rasmus Cedergren och Jessica Grimborg ser till att både gamla och nya HRF:are får hjälp med det mesta som rör medlemskapet.

Publicerad 3 september 2020 Kommentera

»Det är alltid roligt när någon blir nöjd«

Jessica Grimborg jobbar på HRF:s medlemsservice:

Du är medlemsrådgivare på Hotell- och restaurangfacket, vad gör man då?
– Nästintill allt administrativt som inte är facklig rådgivning, till exempel registrerar medlemmar och bokför betalningar. Det är också vårt jobb att se till att de som ringer blir medlemmar, om de inte redan är det.

Hur var våren?
– Medlemsantalet ökade radikalt. Många hade frågor om korttidspermitteringen. Vi fick en lista från ombudsmännen så att vi också kunde ge lite rådgivning. Det var alle man på däck och bara att köra.

När är det roligast?
– Hela tiden, eftersom man får prata med så många olika människor. Alla är inte glada på oss, men det är spännande att höra vad som hänt. Och det är alltid roligt när någon blir nöjd.

Fråga om jobbet.
98
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

@hotellrevyn

Vi finns där du finns
Fråga om jobbet.
98
Vanliga frågor besvarade om allt från arbetslöshet till matavdrag.

Nyheter från Hotell- och restaurangbranschen.

Varje vecka, direkt i din inbox. Hotellrevyns nyhetsbrev.
Jag godkänner att Hotellrevyn sparar mina personuppgifter. Läs mer här