Lynn Ljungberg, HRF-ombudsman i Avdelning Syd, skriver i Hotellrevyn (27/8) att McDonald's går Moderaternas ärenden, bl a genom att ge Filippa Reinfeldt (m) utrymme på våra brickunderlägg
Det stämmer att Filippa Reinfeldt vid ett tillfälle deltagit på en av våra restauranger och att hon i samband med det syntes på våra brickunderlägg.
Att hon skulle ha talat sig varm för Moderaterna eller deltagit i egenskap av statsministerfru är däremot helt felaktigt. Filippa Reinfeldt bjöds in av Astma- och allergiförbundet i egenskap av landstingsråd och förälder till allergiska barn, i samband med att McDonald's blev den första allergicertifierade restaurangkedjan som därmed fick bära förbundets logotyp "Tryggare mat".
Det stämmer också att sänkningen av arbetsgivaravgifterna har varit positiv för oss på McDonald's. I Sverige kunde McDonald's förra året anställa 4 300 personer, vilket motsvarar 800 fler nya jobb än året innan. Trots krisen. Utan avgiftssänkningen hade vi anställt färre, helt klart. Vi tjänar heller inga pengar på de sänkta avgifterna. Faktum är att vi återinvesterat drygt hela den besparing som sänkningen inneburit i nya jobb för unga, som får både arbetslivserfarenhet och kompetensutveckling. McDonald's tar aldrig partipolitisk ställning, och Filippa Reinfeldts engagemang i Tryggare Mat är varken partipolitiskt eller kontroversiellt.
Den här artikeln är från Hotellrevyns tidigare webbplats. Därför kan det till exempel saknas bilder eller finnas länkar som inte fungerar.